1.Sé que vénen pels camins
2.El dissabte a la nit
3.Ai, Pepa dormidora
4.Noies que en festegeu
5.Per les terres de l'Alt Camp
6.Xala i beu sense brida
7.La fada de Roses
8.Somni d'or
9.Melangia
10.Capvespre a Gallecs
11. Cantarella
12. El bombardeig de Granollers
JAUME ARNELLA — COR SARABANDA
…i que canten primavera!
I que canten primavera és el fruit de la fortuïta, fructífera i saborosa
trobada d’una part d’en Jaume Arnella amb el seu deambular, ja
cinquantenari, de romancer itinerant i d’una altra part del Cor Sarabanda
amb el seu univers sonor polifònic que, com una font, va començar a
brollar el 2005 i, lluny d’exhaurir-se, sembla que cada any espetegui amb
més força.
És una trobada de mons musicals diferents i que es potencien mútuament.
És una trobada que no és un simple intercanvi de repertori, que també hi
és, sinó que, per damunt de tot, és un posar sobre la taula un seguit de
vivències —de la vida quotidiana, individual i col·lectiva— i unes maneres
d’anar per la vida que necessitem cantar-les perquè no ens sentim sols en
aquesta nostra itinerància sinó que sabem que formem part d’aquesta
colla de gent que avança pels camins i que amb el seu cant destil·len
primavera.
I per això cantem la dona forta (El dissabte a la nit), la dona enganyada (Ai
Pepa dormidora), la dona maltractada (Noies que en festegeu) i no
oblidem les impúdiques martingales de l’administració ignorant els
administrats (Per les terres de l’Alt Camp). També fem un tast de poesia
amb el mil·lenari poeta persa Ommar Kayyam (Xala i beu sense brida) i el
maridem amb mossèn Cinto (La fada de Roses i Goigs de sant Taló).
Després rememorem Narcisa Freixas, la compositora i pedagoga que des
de La Garriga desgranava somnis (Somni d’or) i planys contra la guerra
(Melangia). I un parell de temes de Mariona Castelar —l’artífex de la
trobada i directora musical (n’ha fet tots els arranjaments)— (Capvespre a
Gallecs i Cantarella). Constatem com una simple cassoleta de cargols de
la veïna és capaç de destapar totes les sensacions hagudes i per haver. I
estrenem el romanço del bombardeig de Granollers perquè hi ha coses
que ens són impossibles d’oblidar. Ho amorosim amb unes rondes de vi i
acabem tornant a cantar amb els que vénen pels camins i que canten
primavera.
És un concert ple de vida i de moviment, és un concert coreografiat on
sons i moviment es barregen i s’entortolliguen. Aquesta trobada de sons,
energies i anhels reviu cada vegada que cantem i resulta que no està
tancada: tots plegats hi sou convidats. Passeu, que cantarem primavera!